Apple Pay vs Google Pay: podobnosti i rozdíly
Díky chytrým telefonům a dalším zařízením, jako jsou chytré hodinky, je pro zákazníky mnohem jednodušší platit za produkty i služby. Je to snadné, rychlé, pohodlné, a ve výsledku mnohem bezpečnější, než když vytahujete z kapsy peněženku či platební kartu k dokončení transakce. Existuje několik mobilních aplikací, které lze pro platby používat. Mezi nejpopulárnější mobilní peněženky patří v současnosti Apple Pay a Google Pay (kromě Číny, kde na trhu dominuje AliPay a WeChat Pay). Zatímco Google Pay čítá celosvětově kolem 150 milionů uživatelů, Apple Pay je v současnosti mnohem populárnější – má již přes 507 milionů uživatelů.
Apple Pay vs Google Pay – podobnosti
I když se jedná o přímé konkurenty, Apple Pay a Google Pay jsou podobné aplikace, které umožňují jak online platby, tak platby v kamenných prodejnách, restauracích, salónech atd. Díky službě Apple Cash navíc mohou uživatelé instantně poslat peníze jinému uživateli. Tato peer to peer služba je však momentálně dostupná pouze v USA.
Jak Apple Pay, tak i Google Pay umožňují zákazníkům nahrávat různé typy karet (předplacené karty, debetní, kreditní atp.). Tyto nahrané karty pak mohou být jednoduše používány pro NFC platby (platba se provádí jednoduchým přiložením telefonu nebo jiného zařízení ke čtečce).
Obě služby nabízí rychlé a efektivní placení pomocí jednoho kliknutí. Díky tomu se uživatelé nemusí nijak dotýkat terminálu, zadávat PIN nebo jakkoliv sdílet číslo karty. Při nakupování online nemusí uživatelé znovu zadávat platební údaje, protože pole se automaticky předvyplní a transakce je dokončena za pomocí PIN nebo Touch ID / FACE ID.
Apple Pay vs Google Pay – dostupnost
Služba Apple Pay je dostupná pro všechny modely Apple Watch a dále pro řady modelů iPhone (vyjma modelu 5 s) i iPad, které podporují Face ID nebo Touch ID. Přímo na stránkách Apple si můžete zkontrolovat, zda Vaše zařízení podporuje tuto metodu. Transakci Apple Pay lze dokončit několika způsoby podle toho, jaké zařízení zákazník používá. Pokud má zákazník zařízení, které podporuje Face ID, nákup lze dokončit touto metodou. Dále lze platbu ověřit pomocí zadání PIN. V případě Apple Watch se transakce provádí dvojitým kliknutím na boční tlačítko.
Google Pay funguje na většině zařízení s podporou NFC. To platí pro chytré telefony i hodinky, a je také k dispozici ke stažení v iOS App Store. K autorizaci nákupů pomocí Google Pay stačí odemknout telefon a podržet jej poblíž čtečky NFC. Aplikaci Google Pay se sice nemusí nijak spouštět, ale je důležité, aby byla v zařízení zapnuta funkce NFC. U chytrých hodinek stačí otevřít aplikaci Google Pay a podržet ji poblíž terminálu obchodníka.
Apple Pay vs Google Pay – hlavní rozdíl mezi službami
Uložení platebních údajů o kartě je u Apple Pay i Google Pay bezpečné. Při počátečním nastavování aplikace lze rovnou i údaje o kartě uložit pro další použití. Každá z těchto aplikací však ukládá údaje o kartě jiným způsobem.
Velkou výhodou Apple Pay je, že nesleduje vaše transakce a neukládá informace o vaší kartě na svých serverech. Číslo karty je totiž tzv. tokenizováno. Díky této „tokenizaci“ Apple Pay není zprostředkovatelem platby. Apple Pay po přidání karty kontaktuje banku a karta má následně přiděleno tzv. DAN číslo (device account number). Jedná se o jedinečné číslo, prostřednictvím kterého se identifikují transakce spojené s platební kartou a díky tomuto identifikátoru lze například provádět refundace.
Oproti tomu Google Pay šifruje a ukládá informace o kartě na svých serverech, ale k zařízení (telefon, tablet) je přiřazena tzv. virtuální karta prostřednictvím které jsou transakce realizovány. Obchodníci tak mají přístup pouze k údajům této virtuální karty. Google Pay na rozdíl od Apple Pay funguje jako zprostředkovatel plateb, sleduje transakce uživatele a může je používat k zobrazování reklam.
Používejte Apple Pay i Google Pay díky platební bráně Pays
Kromě toho, že se jedná o pohodlné platební metody pro zákazníky, lze Apple Pay i Google Pay snadno nastavit pro obchodníky a nabízet zákazníkům. S Pays nemusíte pro své podnikání vybírat jedno nebo druhé. Můžete jednoduše nabídnout obojí a díky tom zvýšit úspěšnost prodeje.