Platební brána pro prodej vstupenek
Platební brána Pays slaví úspěchy ve městech a obcích, kde řeší platby občanů municipalitám, parkování a vstupenky na kulturní a sportovní akce. Toto vše ve vzájemném souladu a s ohledem na nízké náklady. Jen ve Středočeském kraji již pracujeme pro více než 200 obcí.
Pays není jen standardní platební řešení pro e-shopy, ale dokáže se velmi dobře přizpůsobit různorodým požadavkům a typům plateb. Každému je určitě jasné, že platební systém pro placení parkování musí fungovat úplně jinak než platební brána v e-shopu, a ještě úplně jinak než při platbách za komunální odpad nebo při platbách v městském kulturním domě za vstupenky.
Prodej vstupenek je speciální kapitolou
Platební brána pro vstupenkový portál musí mít několik speciálních vlastností, které jsou nezbytné, aby vše fungovalo správně.
Prodej vstupenek probíhá v případě velkého zájmu o akci velmi rychle a s tím musí platební brána počítat. V případě, že se chová platební brána „jen standardně“ jako na běžném e-shopu, pak tím trpí prodejce vstupenek a přichází o zákazníky nebo o konkrétní platby.
Zde je seznam případů, které je třeba při prodeji vstupenek vyřešit:
1. Párování chybných plateb
Nakupující lidé, kteří využívají platby převodem nebo i QR platby, dělají velmi často chybu v tom, že pozmění variabilní symbol platby. Následně dojde k tomu, že není příchozí platba automaticky spárována s objednávkou vstupenek. Objednávka vstupenek po chvíli expiruje a zákazník nemá ani peníze, ani vstupenky. Když se na chybu přijde, tak již požadované vstupenky nejsou k dispozici.
2. Zrychlená expirace vstupenek při neúspěšné platbě
Při nákupech vstupenek se stává, stejně jako u nákupu čehokoliv jiného, že není platba dokončena. V tom případě je nezbytně nutné informovat vstupenkový portál o ukončené a neúspěšné platbě. A to proto, aby mohla být rezervovaná sedadla ihned uvolněna. Pokud není tento problém vyřešen, pak jsou všechny vstupenky již vyprodány, ale v sále je stále mnoho neprodaných sedadel – a to jen proto, že se zbytečně čeká na expiraci objednávky.
3. Řešení vratek za vstupenky
Vstupenkový byznys má tu vlastnost, že dochází ve větší míře k vratkám plateb. Je to proto, že se kulturní, sportovní a další akce občas přesunují nebo ruší. Důvody jsou jasné. V tomto případě musí být platební brána perfektně provázána se vstupenkovým systémem, aby byla schopna provést všechny vratky hladce. Jinak se vracejí platby kartami, jinak se vrací platby převodem.
4. Speciální platební metody pro nákup vstupenek
Při výběru vstupenek ve složitých sálech používají zákazníci často počítač, aby si mohli snadněji vybrat místo ze složitějšího plánu. V tomto případě je třeba, aby poskytovala platební brána vhodnou platební metodu, která umožní i při nákupu na PC zaplatit přes mobilní telefon. Jedná se konkrétně o platební metodu Apple Pay na PC. Tyto speciální metody umí v ČR pouze platební brána Pays.
5. Chytré přepínání platebních metod
U eventů je běžné, že se vstupenky prodávají dlouho před akcí a prodej pokračuje i během akce samotné. Například při delší akci nebo u vícedenního festivalu. V tomto případě je nezbytně nutné umět inteligentně vypínat "pomalejší" platební metody a těsně před akcí například vypnout platbu převodem. Toto by se mělo dít automaticky, aby byl eliminován problém, že návštěvníci nakupující na poslední chvíli, nedostanou vstupenku včas.
6. Správná identifikace plateb koncovým zákazníkem
Při platbách na internetu je mimořádně důležité správně identifikovat platby na účtech zákazníků. Je třeba, aby jasně viděli, co přesně si koupili. Pokud není identifikace jasná a zákazník vidí na svém účtu jen nejasný text „PayU“ nebo „Comgate“, pak nechápe, za co zaplatil, protože to již zapomněl. Tato nejistota vede ke zbytečným reklamacím karetních plateb i plateb převodem. Pays řeší pro prodejce vstupenek identifikaci bezchybně.
Pays všechny uvedené problémy automaticky řeší a je samozřejmě k dispozici i dalším prodejcům vstupenek v ČR.
Níže uvádíme tabulku, která srovnává prodejce vstupenek v ČR, a jsme rádi, že právě díky Pays může portál smsticket nabídnout pořadatelům nejlepší a nejlevnější řešení v oblasti plateb. Dodáváme tak koncovým zákazníkům společně službu, se kterou jsou spokojeni.
Srovnání prodejců vstupenek v ČR:
Srovnání prodejců vstupenek | smsticket | GoOut | ticketportal | Ticketstream |
---|---|---|---|---|
Poplatky pro pořadatele z prodeje vstupenek | 5% | 7 - 8% | 8% | 7% |
Minimální poplatek z jedné vstupenky | 5 Kč | 5 Kč | 20 Kč | ? |
Poplatky pro nakupující (Nákup 2 vstupenek v celkové ceně 800 Kč) |
10 Kč | 20 Kč | 18 Kč | 24 Kč |
Obsluha systému a editace akcí | Plná editace kdykoliv, okamžité změny možné | Částečná editace, nelze měnit popis a vizuál akce | Není možná | Není možná |
Formáty vstupenek | Email, SMS, PDF, Apple peněženka | Email, PDF, Apple peněženka | PDF, Apple peněženka | |
Zabezpečení online vstupenek | Elektronický podpis | Žádné | Žádné | Žádné |
Statistiky návštěvnosti prodejní stránky | Přesná analýza | Pouze návštěvnost | Ne | Částečně |
V případě zájmu o řešení prodeje vstupenek nás neváhejte kontaktovat.
Mohlo by vás také zajímat: