Podnikání z domova: online nástroje a weby vhodné nejen pro začínající podnikatele
Podnikání z domova lze dnes provozovat mnoha způsoby. Někteří podnikatelé jdou tradiční cestou webových stránek a e-shopů. Webové stránky nebo e-shop jsou totiž v podstatě online vizitkou každého obchodníka. Jiní podnikatelé pro změnu využívají zejména zprostředkovatelských webů i sociálních sítí, kde mohou nabídnout jak své výrobky, tak i služby, aniž by vlastnili webové stránky. Níže tak najdete nejen zajímavá řešení pro tvorbu webu a e-shopu, ale i tipy, kde můžete své služby nebo produkty nabízet.
Jak snadno založit e-shop nebo vytvořit web
Pokud uvažujete o vlastním webu nebo e-shopu, můžete zkusit následující řešení, která navíc nabízí připravenou integraci platební brány Pays pro jednoduché přijímání online plateb kartou nebo bankovním převodem:
MOZELLO
Jedná se o jedno z nejjednodušších i nejlevnějších webových řešení na trhu. Proto, abyste vytvořili moderní a responzivní web, nepotřebujete prakticky žádné znalosti z oblasti tvorby webu. Základní verze tohoto nástroje je zdarma. Každý si tak může vyzkoušet, zda se jedná o řešení, které vyhovuje jeho potřebám. Pro více informací si můžete zobrazit i naší ukázku obchodu.
Mozello je ideální pro začínající podnikatele i malé firmy. Skrze Mozello si můžete vytvořit jak moderní webové stránky, tak i e-shop. Premium Plus verze navíc nabízí neomezený úložný prostor, neomezené množství produktů, integrovaná platební řešení i základní marketingové funkce. Více informací o tomto řešení najdete přímo v našemu článku, kde se Mozellu věnujeme podrobněji.
Cena: od 0 Kč do 379 Kč za měsíc podle vybraného tarifu.
SHOPTET
Shoptet patří mezi nejpopulárnější česká e-shopová řešení. Oproti Mozellu nabízí pokročilejší funkce a doplňky. Základní verze do deseti produktů je k dispozici zdarma. Prémiová řada začíná již na 340 Kč měsíčně, umožňuje přidání až 100 produktů a nabízí možnost různých doplňků, včetně jednoduché integrace platební brány Pays. Shoptet nabízí pět tarifů podle potřeb obchodníka.
Cena: Od 0 Kč po 3,540 Kč měsíčně podle tarifu.
WIX
Wix je další nástroj pro tvorbu webu i e-shopu, který sází na jednoduchost. Jeho velkou výhodou je možnost výběru z více než 800 šablon podle typu zaměření. Wix nabízí komplexnější služby, což se také projevuje i na vyšší ceně. Vedle běžných funkcí nabízí svým uživatelům i možnosti automatizace (automatické poděkování za registraci, připomínka ohledně nezaplacené faktury atp.) a pokročilejší marketingové funkce. E-shop na Wix zřídíte od 17 EUR měsíčně, webovou stránku pak od 9 EUR za měsíc. Více o Wix se můžete dozvědět v našem blogovém článku.
Cena: Od 9 EUR (aby web fungoval bez reklam) až po 35 EUR měsíčně, dle zvoleného plánu.
Kde nabízet své služby a produkty
Další variantou je nabízet své produkty i služby prostřednictvím třetích stran. Mnozí podnikatelé tuto variantu využívají samostatně, anebo jako doplňkovou prodejní strategii k existujícímu e-shopu nebo stránce:
NA VOLNÉ NOZE
Pokud disponujete některou ze specializací, která souvisí se seznamem níže, můžete se připojit do databáze nezávislých profesionálů z různých odvětví:
- Vše kolem financí (audity, daně, administrativa, personalistika, poradenství, projektové řízení atd.)
- Vše kolem webu (design, grafika, ilustrace, e-shopy, reklama, aplikace, marketing, fotografie, psaní, tvorba nebo editace videí, sociální sítě, tvorba webu atd.)
- Cestování, překlady, psaní, průvodcovské služby
- Jazyky a související překladatelské, tlumočnické i vzdělávací služby
- Obchod a reality
- Podnikání
- Řemesla (bydlení, dekorace, domácnost, projektování, rekonstrukce, stavebnictví atd.)
- Právní služby, osobní růst, koučování, vzdělávání atd.
Pro zobrazení kompletního seznamu doporučujeme projít podrobně jednotlivé kategorie přímo na stránkách.
KURZY PRO RADOST
Projekt Kurzy pro radost je ideální pro kohokoliv, kdo má zajímavé a užitečné znalosti, o které se může snadno prostřednictvím tohoto populárního portálu podělit, a to ve formě video kurzu. Každý kurz se skládá z několika video lekcí, z nichž si může kdokoliv pustit vybraná videa na ukázku zdarma. V případě, že bude zájemce chtít shlédnout veškerý obsah, může si vybraný kurz zaplatit celý.
POMOCÍ FACEBOOKOVÉ STRÁNKY
Jedná se o obchodní koncept, pomocí něhož si na vybrané sociální síti vybudujete vlastní komunitu uživatelů, kteří se zajímají o stejnou problematiku, anebo je jednoduše oslovilo to, co děláte. Vy jim pak pomocí vlastní facebookové stránky můžete nabízet své služby nebo produkty.
Na Facebooku můžete na zákazníky jednoduše cílit také prostřednictvím stejně zaměřených skupin. Společnost Meta vlastní nejen Facebook, ale i Instagram, takže příspěvky z Facebooku můžete snadno sdílet na svém instagramovém profilu a naopak.
Výhodou navíc je, že jednotlivé příspěvky lze celkem snadno propagovat pomocí placené reklamy. Díky tomu se dá rychle a levně cílit na nové uživatele. Navíc můžete prostřednictvím Pays pokladny účtovat za své nabízené produkty přímo přes Facebook.
FACEBOOK MARKETPLACE
V případě prodeje produktů můžete vyzkoušet i Facebook Marketplace. Výhodou je, že k tomu, abyste mohli začít nabízet své zboží, vám bude stačit váš osobní profil. Pokud však máte v plánu podnikat dlouhodobě a chcete nabízet produkty ve větším množství, vyplatí se spíše založit e-shop a Facebook obchod.
FLER
Fler je populární místo pro prodej různého zboží od věcí týkající se módy, zdraví, krásy, domova i zahrady, až po umění. Fler má navíc zajímavou kategorii kurzů, návodů i poukazů, kde mj. můžete nabízet i svůj vlastní online kurz nebo produkty. Produkty pak můžete snadno propagovat pomocí sdílení například na sociálních sítích.
BEZVA RUCE
Zajímavou alternativou k Fler je portál Bezvaruce.cz, který je také zaměřený na prodej produktů přímo od výrobců. Naleznete zde vše od bytového designu, přes módu, šperky, dekorace, dárkové zboží, až po přírodní kosmetiku.
Ostatní tipy, jak rozjet podnikání z domova
Pokud jste si založili vlastní web nebo vlastníte Facebookovou stránku, rozhodně nezapomeňte na založení firemního profilu na Google. Google patří mezi nejrozšířenější vyhledávače a vlastní firemní profil vám pomůže zvýšit viditelnost. Nezapomeňte také založit firemní profil na stránkách Seznamu, populárního vyhledávače v Čechách.
Další užitečné články týkající se online podnikání z domova:
- 4 Způsoby, jak snadněji prodávat digitální obsah
- Marketplace: 3 praktické tipy, jak prodávat na Facebooku
- Vydělávání na internetu: 4 praktické tipy, jak na výběr vhodné platební brány
- Internetový prodej: 5 důvodů, proč úspěšní obchodníci používají platební odkazy
- Jak přijímat platby online: 3 tipy pro podnikání bez e-shopu