Co je to Landing page, jak funguje a jaké jsou její výhody?
Landing page – význam
Pro Landing page (v češtině se jí říká Cílová stránka) je typické, že se nejedná o kompletní webovou prezentaci, ale jednu stránku, která slouží konkrétnímu účelu v daném okamžiku. Je obvykle specificky zaměřená na vybraný produkt i publikum. Na tuto samostatnou webovou stránku návštěvníci obvykle přichází skrze proklik z emailu, reklamy nebo jiného místa.
Hlavní rozdíly mezi Homepage a Landing page
Homepage neboli domovská stránka obvykle poskytuje obecný přehled jak o obchodníkovi, tak i výběru produktů. Landing page oproti tomu pomáhá splnit vybraný (často krátkodobý) cíl a vybízí k provedení konkrétní akce.
Na typické domovské stránce najdete minimálně 10 odkazů, ať už se jedná o odkazy v hlavní nabídce, v zápatí, anebo různé odkazy v samotném obsahu. Homepage tedy obvykle slouží jako rozcestník. Landing page má oproti tomu na své stránce maximálně jeden druh odkazu tzv. CTA (call to action), který vybízí ke konkrétní aktivitě, například:
- Vyplnění registračního formuláře.
- Poskytnutí kontaktních nebo jiných údajů k tomu, aby mohli dostat speciální slevu nebo se přihlásili k newsletteru.
- Přímé zakoupení vybraného produktu v akci.
Mnoho lidí, kteří navštíví vaši domovskou stránku, se pravděpodobně ještě nerozhodlo, co chtějí. Oproti tomu uživatelé, kteří vstoupí na vaší Landing page, již projevili zájem o to, co nabízíte. Jsou tak lépe připraveni provést konkrétní požadovanou akci neboli konverzi.
Proč Landing page?
Představte si například, že nabízíte na svých stránkách webinář zdarma. Zároveň však na svých stránkách zvete uživatele k zakoupení nové e-knihy a nabízíte poslední volná místa v online kurzu. Pozornost návštěvníka je tak na Vašich stránkách roztříštěná a ve výsledku to může vést k tomu, že uživatel na stránkách neprovede žádnou akci. Z toho důvodu je důležité se vždy zaměřit na jeden cíl, se kterým je spojeno konkrétní CTA. Přesně z toho důvodu je také důležité, aby stránka měla jasnou vizuální hierarchii. Landing page odstraňuje problém s „paradoxem volby“ - když má člověk na výběr mezi příliš mnoha produkty, tak si nakonec nekoupí žádný.
Hlavní typy Landing page
Je jasné, že cílové stránky jsou zásadní pro vaši marketingovou strategii. A čím více optimalizovaných cílových stránek máte, tím lépe. To však vyvolává 2 otázky: jak a pro co by měly být optimalizovány? Landing page obvykle rozdělujeme do dvou hlavních typů podle účelu:
Landing page pro generování potenciálních zákazníků
Jedná se o stránku, jejíž účelem je sběr vybraných dat (např. jméno, telefon, email, profese, věkové rozmezí…). Tyto údaje zákazník obvykle poskytne výměnou za nějaký produkt, slevový voucher nebo službu zdarma. Shromažďování takových údajů pak pomůže obchodníkovi zjistit více o jeho cílové skupině. Díky tomu pak může upravit další marketingové aktivity včetně lepšího cílení na uživatele, kteří odpovídají profilu potenciálních zákazníků.
Prodej produktu nebo služby
Tento typ Landing page se zaměřuje na konkrétní prodej vybraného produktu nebo služby. Místo jednoduchého formuláře, který se zaměřuje na sběr informací, se na stránce setkáte s tlačítky typu „Objednat nyní“, které konkrétního uživatele přesměrují k pokladně. Obvykle se tedy jedná o platební odkazy umístěné na stránce. Kromě tlačítka s výzvou k akci tyto stránky obecně obsahují přesvědčivé informace, jako jsou podrobnosti o produktu nebo recenze uživatelů, aby dále zaujaly.
Výhody Landing page
Landing page nabízí oproti běžným webovým stránkám hned několik výhod:
1. Zaměření na konkrétní cíle
Cílové stránky se odlišují od ostatních stránek na vašem webu tím, že se zaměřují na konkrétní cíle. Pomáhají zvyšovat konverze a dlouhodobě optimalizovat obchodní cíle, protože poskytují užitečná data jak o uživatelích, tak i o atraktivitě samotného produktu.
2. Pomáhá zvyšovat prodej
Pomocí Landing page můžete ukázat svým návštěvníkům hodnotu nabízeného konkrétního produktu nebo služby. Dobře postavená cílová stránka dovede naplnit konkrétní poptávku nebo potřebu uživatele. Navíc díky sběru dat můžete lépe analyzovat cílovou skupinu. Velkou roli v úspěšnosti prodeje hrají i snadno ověřitelné reference, které slouží jako tzv. sociální důkaz.
3. Zvyšuje povědomí o značce
Landing page může pomoci posílit vaši značku, pokud je ovšem výsledkem zachování konzistence vzhledu, tónu, stylu a obsahu vašeho webu. Mít jasnou a silnou značku má několik výhod. Například když uživatelé neprovedou konverzi na cílové stránce okamžitě, silná identita značky jim může pomoci zapamatovat si vás v budoucnu.
Jak vytvořit Landing pages v češtině
WIX
Wix je populární a jednoduchý nástroj pro tvorbu webu. S pomocí Wix si může na koleni vytvořit web prakticky kdokoliv. Výhodou Wix navíc je, že nabízí i šablony přímo pro Landing pages. V Pays navíc nabízíme jednoduchou platební integraci pro Wix. Pokud jste o této službě nikdy neslyšeli, vice se dozvíte i v naší recenzi.
FAPI
Prodejní formulář FAPI je skvělý nástroj, se kterým si můžete vytvořit prodejní formuláře a ty pak jednoduše vložit na stránku. Můžete si tak vytvořit nějakou jednoduchou stránku například v jakémkoliv dostupném nástroji na tvorbu webu a prodejní formulář snadno vložit na stránku. FAPI navíc nabízí i jednoduchou integraci platební brány Pays.
PLATEBNÍ ODKAZY
Pokud máte jednoduchou webovou stránku a nechcete se trápit s implementací platebního řešení, vystačíte si s jednoduchými platebními odkazy od Pays. Odkaz stačí vložit kamkoliv na stránce a uživatel bude následně nasměrován do rozhraní pro platbu kartou nebo QR převod.