Prodám eshop: rychlé tipy, kdy zvážit prodej, komu a jak
Uvažujete o prodeji svého zavedeného eshopu, protože prodeje nejsou tak vysoké, jak jste očekávali? Existuje mnoho důvodů, proč majitelé uvažují o prodeji. Je však důležité položit si otázku, zda je to opravdu pro tuto chvíli to nejlepší, co můžete udělat. Jste-li 100% přesvědčeni, že eshop musíte prodat, přejděte rovnou na závěrečnou část článku.
Techniky pro zvýšení úspěšnosti prodeje produktů
Pokud například odbyt není takový, jak jste původně plánovali a náklady převyšují výnosy, můžete ještě vyzkoušet několik technik, které e-shopy používají pro zvýšení prodeje produktů. Navíc tím můžete zvýšit i samotnou hodnotu e-shopu pro budoucí prodej!
1. Zaměření na správná klíčová slova
Tou nejzákladnější strategií je správná optimalizace klíčových slov. Pokud jste tak nikdy neučinili, vytvořte si seznam klíčových slov souvisejících s nákupem Vašich produktů. Následně můžete snadno ověřit objem vyhledávání i konkurenceschopnost každého takového klíčového slova. Pro tento účel existuje hned několik užitečných nástrojů.
Pro konkrétní tipy doporučujeme článek o Landing Page, který se touto strategií zabývá více do detailu. Výrazy, které jsou hledané a zároveň nemají vysokou konkurenci jsou přesně ty, pro které pak vytvoříte zajímavou nabídku na domovské stránce nebo Landing page vašeho obchodu.
2. Eshop musí být vidět
Častým problémem e-shopů se zajímavým zbožím bývá, že nejsou dostatečně viditelné ve vyhledávačích i srovnávacích katalozích (Heuréka, Zboží.cz, Google shopping, Facebook obchod atp.), nebo nemají nastaveno správné zacílení, které souvisí se špatnou obsahovou strategií včetně SEO a propagace. Ty nejúspěšnější e-shopy Vám potvrdí, že správně nastavená reklama je základem jejich úspěchu, ať už na Google, Seznamu, nebo sociálních sítích. Pokud nevíte jak na to, na trhu je mnoho certifikovaných agentur, které se zabývají poradenstvím souvisejícím s online reklamou i propagací.
3. Klíčový je prodej, nikoliv návštěvnost
Mnozí obchodníci si myslí, že vysoká návštěvnost je klíčem k úspěchu. Není to pravda. Není až tak důležitou otázkou, KOLIK lidí navštíví váš obchod, ale KDO. Pokud k vám míří uživatelé, pro které není obsah zajímavý, pak přirozeně taková návštěvnost nepovede k prodeji. Mnohé obchody s vysokou návštěvností, ale s nízkou konverzí mají obvykle problém s:
- Nesprávným zacílením na uživatele.
- Nedostatečnou kvalitou webu (špatná struktura, uživatelské přívětivost, dohledatelnost produktu atp.).
Může se jednat jak o špatně nastavené kategorie, tak i omezený filtr, který následně zákazníkovi neumožňuje vyhledat konkrétní produkt. Jak dobře máte e-shop přehledný, zjistíte poměrně snadno. Stačí, když například přizvete několik známých, aby zkusili vyhledat a koupit konkrétní produkt. Z jejich chování pak velice snadno a rychle zjistíte nedostatky obchodu.
4. Nákupní proces musí být co nejjednodušší
Některé e-shopy mají samotný nákupní proces z košíku přes objednávku až po platbu tak komplikovaný, že uživatelé nákup nedokončí. Dalším častým problémem bývá nedostatečný popis produktu, konkrétně:
- Chybí informace o tom, jaké jsou výhody produktu.
- Detailní popis produktu je nedostatečný a krátký.
- Nekvalitní obrázky také hodně škodí. Obrázky totiž prodávají!
5. Landing page pro úspěšné produkty
Každý e-shop má produkty, které jsou více populární. Pokud chcete podpořit jejich prodej, můžete vytvořit tzv. Landing page neboli vstupní stránku, která je zaměřena čistě na vybraný produkt. Jedná se o velice populární marketingovou techniku. Pokud jste o výrazu Landing page nikdy neslyšeli, zde jsme pro připravili článek.
Jak prodat eshop
Pokud vás již neláká zkoušet nic dalšího, máme dva tipy jak prodat svůj eshop. Ještě než se na to vrhnete, můžete zkusit zjistit svou prodejní hodnotu s pomocí online tržiště. Největší tržiště s e-shopy v současnosti nabízí Shoptet – oblíbená platforma se kterou si můžete jednoduše spustit e-shop. Na tržišti jsou k dispozici stovky e-shopů různého zaměření a ceny se pohybují od desítek tisíc až po několik milionů. Díky tržišti můžete snadno zjistit, za jakou cenu například prodává e-shop konkurence a nastavit si podle toho vlastní hodnotu.
1. Nabídněte svůj obchod konkurenci
Jste-li už definitivně rozhodnutí s prodejem, nejjednodušším způsobem, jak nabídnout e-shop k prodeji je oslovit konkurenci s nabídkou. Obchodník, který nabízí stejné zboží jako vy, se řadí mezi jednu z nejvhodnějších cílových skupin, které můžete oslovit. Koupí vašeho eshopu může zvýšit svůj tržní podíl.
2. Dejte nám vědět
Máme v databázi tisíce obchodníků. Můžeme vás propojit s úspěšným obchodníkem, který by mohl mít o váš eshop zájem, a tímto vám pomoci bezplatně zprostředkovat prodej.