Prodej vstupenek obecně
Každý den se na mnoha místech koná nepřeberné množství malých akcí, kulturních událostí, vzdělávacích přednášek, sportovních akcí, networkingových setkání a mnoho dalších událostí. Jedna skupina akcí je pořádána na náklady pořadatele a pro návštěvníky je zdarma. Druhá skupina akcí vyžaduje platbu vstupného ze strany návštěvníků. Budeme se věnovat této druhé skupině akcí.
V oblasti sportu, kultury a zábavy se pro prodej vstupenek používají ticketingové systémy, které nabízejí spoustu užitečných funkcí. Dokážou řešit předprodej i prodej vstupenek na místě, umí zajistit i pokladní systém a platební terminály, nabízejí mnoho způsobů propagace a dalších funkcí, které podporují prodej.
Toto se týká akcí pro větší počet návštěvníků. Pro profesionální prodej vstupenek můžeme doporučit známý vstupenkový systém smsticket, který funguje již 15let a zajišťuje prodej vstupenek za výhodných podmínek pro mnoho pořadatelů po celé ČR.
Malé akce se vstupným
Existují však i mnohem menší akce, které pořadatel organizuje komunitně pro malé skupiny účastníků. Jedná se o odborné konference, vzdělávací přednášky na různá témata nebo networkingová setkání skupin podnikatelů. I v těchto případech, kdy organizátor nepotřebuje služby profesionálního prodejce vstupenek a nepotřebuje svou akci nijak veřejně propagovat (účastníci jsou například členy skupiny, která je o události jasně informována), má často potřebu vybírat vstupné.
Vstupné v těchto případech slouží například k zajištění rautu, k úhradě nákladů na pronájem přednáškové místnosti, případně je jen dobrovolné. Stejně tak u akcí, které nejsou určeny pro veřejnost, vzniká často potřeba rozložit náklady na zajištění akce na všechny účastníky.
Nejjednodušší prodej vstupného
Ve výše uvedených případech řeší všichni pořadatelé stejný problém. Jak efektivně, a hlavně jednoduše vybrat požadované platby od všech účastníků a nemít s evidencí složitou práci??
Řešením je služba Platební odkaz Pays ve spojení s platebním QR kódem.
Princip je velmi jednoduchý a použití pro účastníky akce taktéž. V administraci platební brány Pays vytvoříte nový platební odkaz na požadovanou částku a po aktivaci platebního odkazu kliknete na vytvoření platebního QR kódu. Hotový QR kód můžete vytisknout na běžné tiskárně a umístit na vhodná místa – obvykle u vstupu na akci. Případně lze tento platební QR kód před akcí sdílet na webu nebo sociálních sítích.
Jednoduché nasazení i platby
Účastníci, kteří přicházejí na akci, jednoduše naskenují QR kód, který je vystaven u vstupu. QR kód se skenuje fotoaparátem mobilního telefonu (Pozor, nejedná se o standardní QR platbu, ke které je nutná bankovní aplikace.).
Po naskenování QR kódu se objeví platební stránka, která umožní okamžitou mobilní platbu prostřednictvím Apple pay nebo Google pay. Platba je provedena okamžitě a do několika vteřin dorazí organizátorovi na jeho mobilní telefon SMS, která platbu vstupného potvrzuje.
Není tedy třeba používat žádné jiné systémy, ani papírovou evidenci. Platby všech účastníků akce jsou provedeny jako okamžité a pořadatel je informován také ihned. Velmi snadno lze nastavit, aby dostal organizátor SMSkou jméno daného účastníka akce.
Závěrem
Uvedený způsob prodeje vstupenek se hodí pro menší akce komunitního charakteru nebo pro akce s dobrovolným vstupným. Nenahradí samozřejmě plnohodnotný ticketing, ale perfektně vyhoví všem, kteří chtějí velmi jednoduše vybírat vstupné na menší akci s nejnižšími možnými náklady.
Chcete-li používat tento jednoduchý způsob plateb za vstupenky, zaregistrujte se a vyzkoušejte platební bránu Pays.
Mohlo by vás také zajímat:
- Internetový prodej: Úspěšní obchodníci používají platební odkazy
- Platební služby od Pays, které mohou nahradit i platební terminál
- Jaké jsou hlavní aplikace na placení mobilem a jak fungují?
- Apple Pay vs Google Pay: podobnosti i rozdíly
- 5 tipů, jak se vyhnout čtení podvodných QR kódů
- 10 důvodů proč je smsticket skvělá platforma pro předprodej vstupenek