Digitální produkty a online služby: 6 klíčů k obchodnímu úspěchu

Digitální produkty a online služby jsou dnes neodmyslitelnou součástí obchodního světa a otevírají podnikatelům dveře do světa téměř neomezených možností. Podobně jako v tradičním podnikání, ani v digitálním prostředí ovšem nejsou všechny produkty zaručeně úspěšné. Tento fenomén vyvolává otázku: Proč některé digitální produkty a online služby prosperují, zatímco jiné selhávají? Jejich úspěch spočívá v několika základních faktorech:

1. Reagují na tržní potřeby zákazníků

Digitální produkty a online služby, které cílí na aktuální tržní potřeby vybrané cílové skupiny, mají tendenci být úspěšnější. Byznys, který dokáže identifikovat a oslovit potřeby zákazníků má větší šanci na prosperitu.

Praktický příklad: reservanto.cz – online rezervační systém pro služby

Reservanto.cz je platforma, která se zaměřuje na online rezervace ve fitness centrech, salónech krásy, wellness a dalších službách souvisejících s volným časem. Reservanto.cz poskytuje uživatelsky přívětivý nástroj pro správu a organizaci rezervací online. Je odpovědí na rostoucí poptávku podnikatelů a provozovatelů služeb po moderním a efektivním způsobu správy rezervací.

2. Poskytují reálnou hodnotu

Jedním z hlavních faktorů úspěchu digitálních produktů a online služeb je jejich schopnost poskytnout reálnou hodnotu a řešit konkrétní potřeby a problémy zákazníků. Zákazníci jsou ochotni platit za produkty, které jim poskytují přínos nebo jim usnadňují život.

Praktický příklad: parkum.cz – platba za parkování online

Parkum.cz je platforma, díky které mohou návštěvníci vybraných měst, areálů, parkovacích domů i soukromých parkovišť zaplatit za parkování online. Tento digitální produkt poskytuje reálnou hodnotu v pohodlném způsobu placení za parkování. Zákazníci mohou snadno a rychle provést platbu za parkování přímo z pohodlí svého telefonu či počítače bez nutnosti stahování aplikace.

3. Jsou kvalitní a mají dobrou přístupnost

Pokud nabízíte zajímavý užitečný produkt nebo službu, ale celková kvalita a přístupnost pokulhávají, pak klesá šance na úspěch. Dobře zpracovaný obsah a funkčnost služby nebo produktu je základ pro to, aby zákazníka nejen zaujal, ale aby jej i udržel.

Praktický příklad: smsticket.cz – předprodej vstupenek

Smsticket.cz je platforma umožňující uživatelům jednoduše a rychle zakoupit vstupenky online na různé kulturní, sportovní, společenské, vzdělávací a jiné akce. Platforma se vyznačuje skvělou funkčnosti a stala se tak oblíbenou volbou pro všechny, kteří hledají jednoduchý a spolehlivý způsob nákupu vstupenek online.

4. Kladou důraz na svou dobrou pověst

Zavedené služby nebo produkty s dobrou pověstí mají obvykle větší šanci na úspěch. Je proto důležité poskytovat kvalitní produkty nebo služby a získávat dobré reference, které pomáhají dobrou pověst budovat.

Praktický příklad: onlinepsiskola.cz – online kurzy pro výcvik psů

Onlinepsiskola.cz poskytuje širokou škálu kurzů a tréninků pro majitele psů, kteří chtějí lépe porozumět chování svých čtyřnohých přátel. Na webové stránce mohou majitelé psů najít video lekce, články, rady a praktické tipy od profesionálních kynologů a trenérů. Online psí škola má v nezávislých recenzích vysoké hodnocení a od koncových zákazníků pozitivní reference. Dlouhodobě tak buduje svou důvěryhodnost i dobrou pověst.

5. Budují úspěšnou marketingovou strategii

Kvalitní produkt sám o sobě nestačí. Úspěšné digitální produkty často využívají efektivní marketingové strategie pro dosažení své cílové skupiny a na zvýšení povědomí o svém produktu.

Praktický příklad: rodinný pivovar Bernard

Pivovar Bernard patří mezi jedny z nejpopulárnějších značek u nás. Za úspěchem pivovaru vedle skvělého piva stojí úspěšné marketingové kampaně, o čemž svědčí i cena pro Marketéra roku (jako jediná firma získal Bernard toto ocenění hned dvakrát!). Pivovar vydává i oceňovaný magazín Vlastní cestou.

6. Platby jsou rychlé a pohodlné

Obrázek shrnuje hlavní klíčové faktory, které integrují úspěšní obchodníci, a které jsou rozebírány v článku spolu s konkrétními příklady. Úspěšné produkty nebo služby reagují na tržní potřeby zákazníků, jsou užitečné, kvalitní, mají dobrou přístupnost i pověst a budují úspěšnou marketingovou strategii. V neposlední řadě svým zákazníkům umožňují pohodlné a bezpečné online platby. Bez rychlé a pohodlné online platby se v dnešní době obchodníci obejdou jen stěží. Všechny výše uvedené příklady úspěšných poskytovatelů služeb nebo produktů používají pokročilá platební řešení od platební brány Pays. Z výše uvedených příkladů můžete vidět, že platební brána Pays nabízí dostupné a kvalitní řešení jak pro větší firmy, tak i začínající podnikatele.

V digitálním světě je úspěch online produktů nebo služeb postavený na podobných principech jako ve světě reálném. Pokud nejsme schopni identifikovat reálné potřeby zákazníků, pak ani nebudeme schopni produkt nebo službu vytvořit. Je důležité, aby to, co dodáváme bylo kvalitní a přístupné. Dalším nezanedbatelným krokem je dlouhodobě budovat dobrou pověst a tím zvyšovat svou důvěryhodnost. Velkou pomocí pak může být dobře připravená marketingová kampaň. Pokud chcete rychle a okamžitě prodávat, neobejdete se ani bez kvalitního platebního řešení.

Související články:


< předchozí článek - další článek >

Chcete začít prodávat své digitální produkty s Pays?

Napište nám!