Platební služby Pays, které mohou nahradit i platební terminál

Platební brána Pays má hned několik nadstandardních funkcí a služeb. Jednou z velice oblíbených bezplatných funkcí platební brány Pays je tzv. platební odkaz nebo platební předpis. Pokud máte jako obchodník platební bránu a občas své služby nebo produkty nabízíte i mimo svůj e-shop, tedy „offline“ (např. na trzích, seminářích, konferencích, workshopech, výstavách, festivalech atp.), pak by se vám tyto funkce mohly hodit.

Jak to funguje?

K použití platebního odkazu nebo předpisu potřebuje mít zákazník připojení k internetu a zařízení, pomocí kterého bude moci provést platbu (telefon, tablet, počítač). Zatímco předpis se vždy odesílá emailem, odkaz můžete jednoduše sdílet jako takový nebo v podobě QR kódu. QR kód je stále populárnější způsob, jak získat okamžitý přístup k platební bráně a umožňuje provést nákup rovnou na místě.

Výhodou QR kódu platební brány je, že zákazník nemusí hned otevírat bankovní aplikaci, aby mohla být platba dokončena. Stačí oskenovat QR kód např. s pomocí fotoaparátu na svém telefonu. Uživatel je následně přesměrován na platební bránu, odkud může transakci dokončit preferovaným způsobem.  Platební odkaz můžete samozřejmě využít prostřednictvím různých komunikačních kanálů – emaily, textové zprávy, sociální média atp.

Jak vytvořit platební odkaz nebo předpis?

Platební odkaz i předpis si mohou obchodníci jednoduše vytvořit ve svém administračním rozhraní. Pokud navíc provozují více kampaní prostřednictvím různých komunikačních kanálů, mohou nastavit individuální odkazy pro jednotlivé kampaně, ať už na sociálních sítích, v emailech nebo třeba vstupních stránkách, tzv. „landing pages“. Díky tomu mohou jednoduše měřit úspěšnost jednotlivých komunikačních a marketingových kanálů. Počet platebních odkazů, které si obchodník může v systému nastavit, není nijak omezen.

Jak může platební odkaz nebo předpis nahradit terminál

Platební odkaz i platební předpis může nahradit mobilní platební terminál ve vybraných případech. Platební odkaz může fungovat jako alternativa k mobilnímu platebnímu terminálu ve chvíli, kdy prodáváte nějaký produkt nebo službu za pevně danou cenu. Platební odkaz je vždy nastaven na pevně stanovenou částku. Jakmile jednou platební odkaz vytvoříte, tuto částku nelze upravit. Může se například jednat o nějaký jednorázový poplatek za využití vybrané služby nebo zálohovou platbu na produkt, zboží, kurz, seminář atp.

Při platbě z odkazu i předpisu zákazník vždy uvádí svůj email, protože mu po dokončení transakce přijde emailem potvrzení o platbě. Díky tomuto emailu můžete jednoduše se zákazníkem pokračovat v komunikaci týkající se daného nákupu, pokud je to nezbytné. Tuto velkou výhodu vám terminály jako takové nenabídnou.

Předpis můžete využít ve chvíli, kdy nastavujete specifickou cenu za objednanou službu nebo produkt. U platebního předpisu se částka nastavuje individuálně. V rozhraní Pays si obchodník jednoduše vytvoří předpis, který pak obratem přijde zákazníkovi emailem. Ten pak dokončí úhradu preferovaným způsobem, ať už je to platba kartou, Apple Pay, Google Pay nebo QR platba. Jakmile je transakce dokončena, obchodníkovi automaticky dorazí potvrzení emailem. Okamžitě tak bude vědět, že byla částka uhrazena. Zákazníkovi zároveň automaticky dorazí potvrzení o platbě.

Obrázek pro článek platební služby shrnuje hlavní rozdíly mezi klíčovými funkcemi – platebním odkazem a předpisem. Zatímco odkaz lze vložit kamkoliv, předpis lze pouze poslat emailem. Platební odkaz může být použit neomezeným počtem zákazníků, platební předpis je určen pro jednorázovou úhradu. Platnost platebního odkazu je trvala, předpis se po provedení platby automaticky sám deaktivuje. Velkou výhodou je, že používání platebních odkazů nebo předpisů nevyžaduje žádnou speciální instalaci nebo údržbu. Obojí vytvoříte během malé chvilky. Obchodníkům tak odpadá starost s náklady, které mohou být spojeny s implementací a provozem terminálu. Navíc si obchodník může vytvořit tolik platebních předpisů nebo odkazů, kolik jen bude chtít.

Navíc obchodníkům nabízíme možnost SMS notifikace o úspěšném nákupu. Jakmile zákazník provede platbu, obchodníkovi dorazí notifikace na jeho telefonní číslo. Tato služba je dostupná za poplatek 0.85 Kč za každou SMS s potvrzením o úspěšné platbě.

Kolik používání platebního odkazu nebo předpisu stojí?

Jedná se o nadstandardní funkce, které jsou k dispozici zdarma pro všechny obchodníky s aktivním účtem u platební brány Pays. Z každé úspěšné transakce je účtován poplatek, a to dle ceníku uvedeného v uzavřené smlouvě. Ceník je dostupný i přímo na našich stránkách, více informací najdete níže. V případě SMS notifikací je potřeba počítat s příplatkem uvedeným výše.

Pokud o registraci právě uvažujete, je důležité, abyste měli plně funkční webové stránky včetně transparentních obchodních podmínek. Pokud chcete vědět více o tom, jak úspěšně aktivovat platební bránu, informace najdete níže pod odkazem: „Platební brána Pays: snadná aktivace ve 3 krocích“.

V případě, že nechcete používat platební bránu, můžete si jednoduše vytvořit QR kód pro platbu. Právě pro tyto účely jsme vytvořili generátor pro QR platby. Obrázek s QR kódem si můžete jednoduše stáhnout a vložit kam potřebujete.

Další související obsah:


< předchozí článek

Chcete vyzkoušet naše nadstandardní oblíbené funkce?

Napište nám!