Jak pomáhá platební brána Pays zvýšit prodej
Všichni obchodníci, kteří si vybrali platební bránu Pays, mají automaticky aktivovány následující nadstandartní bezplatné funkce, které prokazatelně zvyšují úspěšnost plateb. Samotná úspěšnost těchto funkcí byla testována a měřena díky spolupráci s ticketingovým portálem smsticket.cz. Jedná se o užitečné funkce pro všechny, kteří hledají způsob, jak zvýšit prodej třeba na eshopu:
Druhý pokus o platbu
Jedná se o funkci, která se automaticky aktivuje v případě, že zákazník provede transakci, ale platba je z nějakého důvodu neúspěšná. V případě selhání takové transakce je pak zákazníkovi odeslán odkaz, prostřednictvím kterého může platbu dokončit. Tento odkaz je obvykle platný jednu hodinu, avšak časový limit se dá nastavit podle parametrů obchodníka. Díky tomuto odkazu také zákazník může změnit typ platby. Může si tak například místo platby kartou zvolit QR platbu. Díky tomuto druhému pokusu zaplatilo 28 % zákazníků úspěšně po první neúspěšné platbě.
“Připomínač” pro platbu převodem
V případě, že si zákazník zvolí formu QR platby nebo bankovním převodem a platbu neprovede okamžitě, bude mu zaslán automatický email po 24 hodinách s připomínkou platby. Obchodník však sám může navrhnout, kdy chce, aby byl takový email zákazníkovi odesílán. Připomínka pro platbu je zaslána pouze jednou. Díky této funkci byla pozdější platba převodem provedena v 37 %.
”Připomínač” platby kartou
Pokud je transakce přerušena, například z důvodu výpadku proudu, internetu, vybití telefonu atp., přijde v takovém případě zákazníkovi do dvaceti minut email s instrukcemi pro dokončení platby. Platnost takového odkazu je stejně jako u druhého pokusu o platbu obvykle jedna hodina. Tento limit se však dá nastavit dle preferencí obchodníka. Díky této připomínce 19 % zákazníků, kteří nemohli provést transakci ihned, dokončilo platbu později.
Platební předpis
Platební předpis lze snadno vytvořit přímo v rozhraní Pays, kde lze nastavit všechny potřebné parametry a následně se odešle na email zákazníkovi, který díky tomuto předpisu jednoduše provede platbu. Platební předpis nemá nijak omezenou životnost a obvykle se použivá v následujících případech.
- Má-li například zákazník problémy i při opakovaném pokusu o platbu, nestihl provést platbu ve stanoveném limitu, a přesto chce nákup dokončit, může obchodník zákazníkovi zaslat tzv. Platební předpis. Jedná se o velice užitečný a úspěšný nástroj, díky kterému byly nedokončené platby ze 64 % uhrazeny.
- Dalším způsobem, jak lze platební předpis využít je například výběr záloh, ať už se jedná o předplatné, rezervaci nebo naopak doplatky za služby.
- Platební předpisy nacházejí často své uplatnění i při potřebě rychlých úhrad faktur (ve splatnosti i po splatnosti). Mailem lze odeslat fakturu a následně platební předpis k této faktuře.
- Při prodeji služeb, lze platební bránu snadno nastavit tak, že obchodník pouze odesílá Platební předpisy a zákazníkům, kteří tyto předpisy zaplatí, je automaticky vygenerován daňový doklad a ihned odeslán e-mailem.
Další zajímavé dostupné funkce
Platební odkaz
Jedná se o velice užitečný nástroj, který umožňuje zákazníkům zahájit platbu jedním kliknutím. Jeho velkou výhodou je, že jej lze vložit prakticky kamkoliv – na web, do textového souboru (PDF, Word), formuláře, obrázku atp. V Pays si může každý obchodník vytvořit tolik odkazů, kolik jen bude chtít. V rámci každého odkazu si pak jednoduše nastaví potřebné parametry a může začít vydělávat. Více o výhodách platebního odkazu si můžete přečíst přímo v našem článku.
Doplňkové parametry platebního odkazu:
Obchodníkům, kteří by chtěli zákazníky u zvoleného platebního odkazu přesměrovat po dokončené transakce na speciální vytvořenou stránku, lze aktivovat tzv. Cílovou stránku, kde si mohou sami zadat vlastní URL adresu. Tato funkce se hodí i pro měření úspěšnosti konverzí přes jednotlivé odkazy.
Jednoduché vyhledávání transakcí a možnost vratky
Všichni obchodníci mají v administračním rozhraní jednoduchý přehled o veškerých transakcích. Transakce lze snadno filtrovat pomocí následujících kritérií:
- Datum transakce (lze nastavit časové rozmezí pro zobrazení transakcí)
- Typ transakce (lze nastavit zobrazení transakcí provedených pouze prostřednictvím platebního odkazu nebo předpisu)
- Číslo objednávky
- Email zákazníka
Pokud uvedl zákazník při nákupu chybný email, může obchodník snadno zaslat potvrzení o platbě znovu na jeho správnou emailovou adresu. Další zajímavou funkcí je možnost jednoduchého vrácení peněz, díky které si obchodník může sám nastavit, jakou výši částky chce zákazníkovi vrátit.