Top vyhledávače a katalogy firem, kde se vyplatí mít obchodní profil
Mnozí obchodníci a další podnikající osoby ví, že webová prezentace je pro viditelnost v online světě naprostý základ. Samotná existence webové stránky ovšem není zárukou toho, že budete dostatečně vidět. K lepší viditelnosti mohou pomoci nejen tolik oblíbené internetové vyhledávače, ale také katalogy firem. Přidání firemního profilu do těch největších vyhledávačů i do firemních katalogů může viditelnosti velice pomoci. Velkou výhodou u těch největších vyhledávačů je i tzv. budování zpětných odkazů. Jsou to právě kvalitní zpětné odkazy, které pomáhají Vašemu webu, aby se zobrazoval ve výsledcích vyhledávání na lepších pozicích.
Přidání profilu do vyhledávačů
Pokud chcete být jako podnikatelé nebo obchodníci ještě lépe vidět, začněte tím, že přidáte svůj firemní profil do těch nejoblíbenějších vyhledávačů, které se u nás běžně používají. Přidání firemního profilu do vyhledávače není to samé, jako když přidáte někde pouze své webové stránky. U profilů totiž poskytujete komplexnější informace a také Vám zde lidé mohou nechávat recenze.
Moje firma na Google
Google patří bezesporu mezi nejpopulárnější internetové vyhledávače a pokud si vytvoříte firemní profil, zvyšujete pravděpodobnost, že vás ostatní uživatelé najdou. Tento profil je k dispozici zcela zdarma a čím více informací na něm vyplníte, tím lépe. Měl by ve stručnosti obsahovat to, co webová prezentace – popis nabídky, ceny, kontaktní informace atp. Díky profilu na Google se budete zobrazovat nejen ve vyhledávání, ale také v Google mapách, což může být velkou výhodou, jakmile někdo bude hledat služby podle lokality. Google má navíc skvělé bezplatné Online kurzy a nástroje, které mohou pomoci rozjet podnikání online.
Bing places
Podle firem StatCounter a CNBC je Bing druhým největším internetovým vyhledávačem po Google. Vyhledávač je automatickou součástí stále oblíbenějšího prohlížeče Microsoft Edge. (Edge spolu s Chrome a Mozillou patří v současnosti mezi nejoblíbenější internetové prohlížeče). Bing umožňuje stejně jako Google přidání firemního profilu zdarma (zatím pouze v angličtině). Jakmile firmu přidáte, bude se zobrazovat ve výsledcích podobným způsobem jako u Google. Velkou výhodou je, že pokud již máte přidanou firmu na Google, můžete data velice jednoduše zkopírovat na Bing. Při zakládání profilu Vám to vyhledávač sám nabídne. Nemusíte tak znovu vyplňovat stejné informace.
Firemní profil na Seznam
I když Seznam dávno není tak populární jako Google, je u nás stále velmi oblíbeným vyhledávačem. Princip zobrazování firmy na Seznam je podobný jako u Google a Bing. Svou firmu přidáte jednoduše tak, že otevřete stránku Firmy.cz a v pravém horním rohu kliknete na Přidat firmu. Pak postupujte dle dalších pokynů. Seznam přidá profil také na mapy.cz, což stejně jako u ostatních vyhledávačů může pomoci všem uživatelům, co hledají dostupné služby nebo produkty ve svém okolí. Měsíční návštěvnost na Firmy.cz se pohybuje kolem 5 milionů unikátních návštěvníků (unique users) za měsíc.
Nejoblíbenější katalogy firem
Vedle profilů ve vyhledávačích můžete přidat firemní profil také do těch nejoblíbenějších katalogů firem. Na českém trhu stojí za zmínku zejména Živé firmy, Zlaté stránky, Evropská databanka a katalog Najisto, které patří mezi ty největší, mají vysokou návštěvnost a jsou zároveň pravidelně aktualizované.
Katalog Živé firmy
Online katalog Živé firmy patří mezi největší katalogy na českém trhu a je pravidelně aktualizovaný. Zivefirmy.cz umožňují bezplatné přidání. Vedle toho nabízí škálu dostupných doplňkových služeb, které mohou pomoci se zviditelněním. Tento český online katalog firem navštíví měsíčně přes 600 000 unikátních návštěvníků.
Zlaté stránky
Kdo by si nepamatoval tlustou žlutou knihou s telefonními čísly! Dnes plní funkci online katalogu firem, přičemž základní vložení do katalogu je bezplatné. Existují další příplatkové služby, které umožňují přednostní nebo kompletnější zobrazení profilu atp. V základním profilu není sice možnost zpětného odkazu na vlastní web, ale Zlaté stránky jsou poměrně populární katalog, jehož návštěvnost se pohybuje kolem 150 000 unikátních návštěvníků měsíčně.
Evropská databanka
EDB.cz je primárně zaměřená na internetový marketing, ale zároveň disponuje zajímavým a pravidelně aktualizovaným firemním katalogem, který vedle nabídky firem obsahuje i poptávky. Evropská databanka má podobnou návštěvnost jako Zlaté stránky a umožňuje jednoduché a bezplatné přidání firmy.
Katalog Najisto
Dalším populárním katalogem firem je Najisto, který spadá pod populární stránky centrum.cz. Najisto v současnosti provozuje společnost Economia. Obsahuje již více než 500 tisíc kontaktů na firmy a instituce. Údaje o firmách jsou dle dostupných informací pravidelně aktualizované. Přidat firmu můžete obdobným způsobem jako na Firmy.cz. Na domovské stránce v pravém horním rohu jednoduše kliknete na Přidat firmu. Web má přibližně kolem 50 000 návštěvníků za měsíc.
Další možnosti
Pokud nabízíte služby, můžete zvážit i zápis do oblíbených katalogů jako je navolnenoze.cz nebo freelancer.cz. Dalším oblíbeným způsobem, jak nastartovat své podnikání, je spolupráce s portály typu Slevomat. Můžete ve spolupráci s nimi připravit nabídku, která vám přivede nové zákazníky. Mnozí dodavatelé se také registrují na poptávkových serverech. Mezi největší patří epoptavka.cz, která má kolem 15 000 unikátních návštěvníků měsíčně.
Související články:
- Digitální produkty a online služby: 6 klíčů k obchodnímu úspěchu
- Faktury zdarma: nástroje, šablony a užitečné tipy
- Jak vytvořit Landing Page, která prodává
- Podnikání z domova: online nástroje a weby vhodné nejen pro začínající podnikatele
- Marketplace: 3 praktické tipy jak prodávat na Facebooku
- Internetový prodej: Úspěšní obchodníci používají platební odkazy