Platební brána a měřící kódy Google

Přesné měření konverzí v platební bráně

Pokud ve svém e-shopu konverze neměříte, pak informace na této stránce nejsou pro vás. V případě, že vás konverzní data zajímají a vyhodnocujete je, pak vám platební brána Pays přinese velmi dobrý nástroj, který měření konverzí zlepší.

Co je měření konverzí a k čemu je dobré?

Stručně řečeno, konverze je událost na vašem webu, která vám přinese nějaký užitek. Na eshopu je pak samozřejmě nejdůležitější konverzí nákup vašeho zákazníka. Toto se dá ještě upřesnit, protože hlavním úspěchem není ještě samotná dokončená objednávka, ale objednávka, která je zákazníkem úspěšně zaplacena.

Konverze se nejčastěji měří pomocí nástroje Google Analytics. Měřící kódy GA se umístí do všech stránek eshopu a nástroj vám pak pomáhá zjistit odkud přišli zákazníci, kteří u vás nakoupili, jak se na webu pohybovali a také kolik utratili peněz. Google Analytics umí velmi dobře analyzovat skutečnou tržbu na eshopu, pokud povolíte a správně nastavíte měřící kód pro elektronický obchod.

Proč se konverze vlastně měří?

Vysoká úspěšnost plateb a měření konverzí

Možná namítnete, že přece nemusíte měřit svou tržbu pomocí nástrojů Google. Vždyť přece tržbu vidíte přímo ve svém eshopu v objednávkách. Ale pozor! V měření konverzí pomocí GA je jiné kouzlo. Hlavním důvodem pro měření konverzí totiž není zjištění celkové tržby, ale zjištění, kteří zákazníci vám vygenerovali nejvyšší tržby.

Díky přesnému měření konverzí zjistíte, odkud jsou zákazníci, kteří nejvíce nakupují, ze které stránky přišli na váš eshop nebo také zda nakupují z počítače nebo z mobilu. Zjistíte také, která vaše reklama přivedla nejvíc návštěvníků, kteří nakoupili a vygenerovali vám tržbu.

Díky tomu pak můžete mnoho věcí vylepšit, aby se vaše tržby zvyšovaly. Zjistíte třeba, že vám jedna vaše reklama přivádí návštěvníky, kteří většinou nic nekoupí a druhá reklama přivádí návštěvníky, kteří nakoupí velmi často.

V tomto případě je rozhodnutí snadné, že? První reklamu je třeba zeslabit nebo úplně vypnout a peníze přesunout do druhé reklamy. V prvním případě byly totiž peníze utráceny zbytečně a je možné je použít ve druhé reklamě, která lépe funguje a přivádí skutečné, platící, zákazníky. Bez zvýšení nákladů na reklamu, tak jen zvýšíte svůj zisk.

Konverze je třeba měřit správně

Ne vždy je díky měření konverzí rozhodnutí tak jednoduché, jak bylo v příkladu v předchozím odstavci. Máte-li větší eshop, víte dobře, že se jedná o složitější problematiku.

Konverze v Google analytics

Důležité je měřit konverze správně a to bývá někdy technický problém. Informaci o uskutečnění tržby je třeba předat do Google Analytics ideálně z prohlížeče nakupujícího zákazníka, ale v případě některých plateb to není tak snadné. Když Vám například zákazník zaplatí bankovním převodem nebo QR platbou, tak se platba teprve po nějaké době objeví ve vaší bance, váš systém ji zpracuje a "uhradí" objednávku. Zákazník však nepřešel v prohlížeči online na žádnou stránku vašeho eshopu, která by tržbu korektně započítala do Google Amalytics.

Tento problém lze vyřešit použitím platební brány Pays, která dokáže váš měřící kód umístit na stránku dokončené transakce a spolehlivě tak vaši tržbu započítat.

Platební brána Pays přináší svým uživatelům několik dalších volitelných služeb, které výrazně zlepšují úspěšnost plateb a pomáhají tak obchodníkům v jejich práci. Chcete-li Pays vyzkoušet, můžete se zde zaregistrovat. Registrace je bezplatná a k ničemu Vás nezavazuje.

Máte zájem o vložení GA kódů do Pays?

Zeptejte se nás