Eshop - princip a řešení
Co je to eshop?
Eshop jsou internetové stránky, jejichž smyslem je nabízet a efektivně prodávat zboží přes internet. Eshopy využívá k prodeji svých produktů a zboží již drtivá většina obchodníků a výrobců po celém světě. Produktem v eshopu nemusí být vždy hmotný předmět, ale v podstatě i jakýkoliv produkt nehmotného charakteru. Princip eshopu je vždy velmi podobný.
Princip eshopu
Kupující si na stránkách eshopu vybírá produkty prostřednictvím internetového prohlížeče. Stránky eshopu lze obvykle zobrazovat na počítači, tabletu nebo v mobilním telefonu. Produkty jsou umísťovány do virtuálního nákupního košíku. Jakmile je nakupující s výběrem hotov, přejde k objednávce, kde potvrdí svůj zájem nakoupit vybrané produkty v košíku.
Zboží je v košíku. Co dál?
Nyní přichází okamžik platby. Zákazník se rozhoduje, zda provede v daném eshopu platbu ihned nebo ji odloží na později. V prvním případě je platba obvykle provedena platební kartou online prostřednictvím platební brány. Provozovatel eshopu tedy získá peníze okamžitě a může expedovat zboží s jistotou. Ve druhém případě bývá zboží z eshopu odesláno také a inkaso kupní ceny zajistí dopravce formou dobírky. Obchodník tedy obdrží své peníze až ve chvíli, kdy zákazník produkty převezme.
Co je pro váš eshop nejdůležitější
Provozovat eshop není snadné a je třeba řešit mnoho souvisejících věcí. Klíčových je těchto pět:
- Kvalitní produkt
- Vhodné řešení pro provoz eshopu
- Funkční řešení internetových plateb
- Spolehlivý dopravce
- Kvalitní marketing a obchodní činnost
Kvalitní produkt
Prvním bodem se rozumí zcela jasná věc. Chce-li obchodník prodávat na eshopu nekvalitní produkt, je jeho pozice složitá. Konkurence je na internetu obrovská a zákazník má téměř neomezené možnosti nákupu. Má-li být eshop úspěšný, musí nabízet kvalitní produkty. Jiná možnost ani nedává smysl.
Vhodné řešení pro provoz eshopu
Mnoho začínajících obchodníků chce zrealizovat svůj eshop rychle a okamžitě prodávat. Je třeba si však uvědomit, že volba řešení je pro budoucnost každého eshopu klíčová. Univerzální nejlepší eshop prostě neexistuje. Výběr řešení je vhodné provést s někým nezávislým. Autor každého systému bude samozřejmě tvrdit, že právě jeho systém pro eshop je ten pravý a nejlepší. Je třeba se poradit s někým blízkým, kdo problematice rozumí. V každé širší rodině se někdo takový najde. Chcete-li prodej svých produktů vyzkoušet s minimálními náklady a bez programování, můžete zkusit náš systém Zakaznik.cz, který stojí jednu korunu na den.
Platby ve vašem eshopu
Je velmi důležité předem vědět, jaké podporuje poskytovatel eshopu platební brány. Toto bude naprosto klíčová služba ve vašem eshopu. Nejlepší poskytovatelé eshopů nabízejí obchodníkům více platebních možností a neomezují tím obchodníky v jejich volbě platební brány. Abyste totiž mohli přijímat od zákazníků platby kartou, je třeba uzavřít smlouvu s některým poskytovatelem platební brány. Může se však stát, že daný poskytovatel platební brány není podporován ze strany provozovatele eshopu. Pro svůj eshop tedy vyberte řešení, které vás nebude nikdy omezovat a diktovat vám, jaké řešení pro platby kartami máte použít.
Které eshop řešení je nejlepší?
Takto si otázku nelze klást. Je to stejné, jako kdyby se někdo ptal, jaké je nejlepší auto. Záleží prostě na způsobu využití, ceně a dalších faktorech. Je třeba se nejprve zamyslet, zda provozovat zcela vlastní eshop nebo jít cestou pronájmu vyzkoušeného řešení. Pro začínajícího obchodníka je určitě vhodnou cestou pronájem řešení. V ČR existuje několik provozovatelů eshopů, kteří nabízejí systém v ceně v řádech stokorun měsíčně nebo i levněji. Kteří to jsou?
Možnosti pronájmu eshopu
- Shoptet - V současné době zřejmě nejúspěšnější poskytovatel eshop řešení v ČR.
- Zakaznik.cz - Jednoduché řešení pro prodej malého množství produktů. Ideální možnost, jak vytvořit eshop rychle.
- eshop-rychle - Systém pro vytvoření eshopu. Má poměrně dost uživatelů.
- Weby24 - Platforma umožňuje provoz více e-shopů napojených na jednu administraci.
Možnosti vlastního řešení
- Eshop naprogramovaný na zakázku programátorským týmem.
- Eshop postavený na systému, který je volně k dispozici. (Prestashop, WooCommerce, Magento)
Ve druhém případě potřebujete specialistu, který přizpůsobí standardní řešení pro vaše potřeby dle vašich požadavků. Pro provoz potřebujete vlastní nebo pronajatý server.
Možností je mnoho. Řešení vybírejte dle referencí a zkušeností jiných obchodníků. Vyplatí se pročíst také recenze na poskytovatele eshopu na Google. I na facebooku existují uzavřené skupiny obchodníků, kteří sdílejí své zkušenosti a vzájemně si s provozem eshopů radí. Do těchto skupin se můžete snadno přihlásit. S klidným svědomím můžeme samozřejmě doporučit kteréhokoliv s partnerů platební brány Pays
Začněte tím, že provozovateli napíšete poptávku nebo kontaktujte jeho oddělení podpory (případně provozovateli přímo zatelefonujte). Už z prvních reakcí a rychlosti odezvy si můžete vytvořit názor, jakým způsobem pronajímatel eshopů funguje a jakou vám bude poskytovat podporu v budoucnu.
Shrnutí pro ty, kteří chtějí spustit svůj vlastní eshop:
- Položte si otázku: Mám kvalitní produkty? Pokud ne, neztrácejte s tvorbou eshopu čas.
- Vyberte vhodné řešení. V začátcích jděte určitě cestou jednoduchého pronajatého řešení.
- Zkontrolujte, zda vás vybraný systém v něčem neomezuje. Jde zejména o možnosti plateb pro vaše zákazníky.
- Vyberte spolehlivého dopravce dle typu vašich produktů.
- Na denní bázi pracujte na svém eshopu. Používejte výhradně kvalitní fotky produktů, dbejte na perfektní textové popisky.