Platební brána - Připomínač plateb převodem
Volitelná služba - Připomínač plateb převodem
Služba platební brány "Připomínač plateb převodem" výrazně zvyšuje procento úspěšných plateb bankovním převodem a QR platbou. Zvláště v poslední době, kdy dochází k výraznému zrychlovaní bankovních převodů, získávají bankovní převody a QR platby opět značnou oblibu. Důvod je prostý. Zcela totiž odpadají poplatky karetním společnostem VISA a MasterCard, které se stále mírně zvyšují.
Zároveň pomíjí i důvod, který dříve platby převodem znevýhodňoval. Bankovní převody se zrychlily takovým způsobem, že se již často vyrovnají rychlé platbě kartou. Mnoho bankovních převodů (ve všední dny) je již realizováno během několika minut. I z pohledu obchodníka je převod výhodnější, protože odpadá riziko bezdůvodné reklamace platby kartou ze strany zákazníka. Banky totiž často zvýhodňují své zákazníky a platbu kartou, na základě reklamace, požadují zpět. Často k tomu není reálný důvod, ale v praxi se má za to, že pravdu má zákazník. Ne vždy tomu tak je. U platby převodem tento problém některých obchodníků zcela odpadá.
Jak funguje platba převodem?
Zákazníci si při platbě prostřednictvím platební brány Pays mohou zvolit rychlou platbu bankovním převodem. Jedná se o typ platby, která není 100% online i přesto, že je velmi rychlá. Platba probíhá několika možnými způsoby a je volbou platícího zákazníka, který způsob si vybere. Nejrychlejší je QR platba, kdy zákazník naskenuje QR kód do své bankovní aplikace v mobilu. Jiní zákazníci stále preferují opsání čísla účtu, částky a variabilního symbolu do internetového bankovnictví. A samozřejmě jsou stále i tací, kteří jdou na pobočku banky a platební příkaz zadají u přepážky.
Jak a kdy se aktivuje připomínač plateb převodem?
Ve všech výše popsaných případech může platba převodem chybou zákazníka selhat.
- Zákazník se spletl při opisování platebních údajů do formuláře nebo do aplikace
- Zákazník zvolil platbu z bankovního účtu s nedostatečným zůstatkem
- Zákazník platbu přerušil, protože byl vyrušen a již ji nedokončil
- Zákazník správně nedokončil jiný typ platby
Každý eshop, který používá platební bránu Pays má nastavenou dobu expirace platby převodem. Někteří obchodníci mají nastavenou dobu expirace v řádu hodin, jiní i několik dnů. Záleží na typu prodávaného zboží a dalších okolnostech. Když jste prodejcem vstupenek, je logické, že je doba expirace platby kratší než při prodeji krmiva pro psy a kočky, kterého máte skladem dostatek.
V případě, že se platba převodem nezdaří, zašle platební brána automaticky zákazníkovi připomínku ještě dostatečně dlouho před okamžikem expirace tak, aby mohl platbu úspěšně dokončit. Tato metoda je trochu jiným způsobem použita i při nepodařené platbě kartou. V tomto případě obdrží zákazník připomínku platby kartou, ale může si při opakování zvolit i rychlou platbu převodem.
Připomínač plateb převodem a další volitelné služby Pays posunují platební bránu Pays vysoko nad konkurenci, protože výrazně a zcela prokazatelně zvyšují úspěšnost plateb, což velmi rychle pozná každý obchodník, který začne platební bránu Pays používat. Obvyklý přístup platebních bran je takový, že pokud se platba nepodaří, tak se nic dalšího neděje a zákazník pouze obdrží zprávu, že se platba nezdařila.
Pays vychází svým chováním vstříc obchodníkům a samozřejmě také zákazníkům, kteří mohou každou platbu snadno dokončit. Naše studie jasně prokázala, že pouze malé procento zákazníků projde celým nákupním procesem s úmyslem nakonec nezaplatit. Proto má smysl udělat vše, aby zákazník platbu úspěšně dokončil a platební brána Pays se o to vždy snaží.