Platební brána - nedokončené platby
Volitelné služby - Nedokončené platby
Každý obchodník ví, o co jde. Štvou nás a nemáme je rádi! Zákazník přišel na eshop, vybral si zboží do košíku a zahájil platbu. Jenže ji nedokončil! Proč?
Proč zákazník na platební bráně platbu nedokončil?
Je několik důvodů, proč zákazník platbu nedokončí. Jedním z nich je samozřejmě možnost, že si zákazník nákup rozmyslel a zboží již nechce. Na rozdíl od klasického supermarketu, kdy má nakupující v ruce plný nákupní košík a strávil zde delší čas chozením mezi regály, je opuštění e-shopu a přerušení platby daleko jednodušší. Nakupující neřeší, kde plný košík se zbožím nechá a prostě jen zavře okno prohlížeče.
Častý případ je i ten, že nakupující našel v průběhu nákupu stejné zboží na jiném eshopu levněji a po přerušení platby zahájil nákup jinde. Existují však mnohé případy, kdy nakupující dokončit nákup chtěl, ale stalo se něco, co vedlo k přerušení platby. Na vině může být selhání techniky, nepozornost zákazníka, problém s platební kartou a další faktory.
Co s nedokončenými platbami?
Platební brána Pays se snaží několika metodami zajistit, aby bylo dokončeno maximum plateb a to se v Pays dlouhodobě daří lépe než jiným platebním branám. Konkurenční platební brány nedokončené platby obvykle nijak neřeší. I přesto, že aplikujeme naše chytré funkce Druhý pokus o platbu, Připomínač plateb a další, tak přesto existují samozřejmě platby, které zákazníci nedokončí. Platební brána pochopitelně nedonutí zákazníka zaplatit, když si nákup rozmyslel, ale může poskytnout obchodníkovi kvalitní nástroj, aby mohl se zákazníkem efektivně a rychle komunikovat.
1. Upozornění na nedokončenou platbu
Každý uživatel Pays má možnost si aktivovat bezplatnou službu Upozornění na nedokončenou platbu. Služba funguje tak, že platební brána zašle obchodníkovi emailem nebo SMSkou okamžitě informaci, když skončí platba neúspěchem. Obchodník má pak možnost, bez delší prodlevy, kontaktovat zákazníka, zjistit příčinu problému a nabídnout řešení.
2. Seznam nedokončených plateb
V administračním rozhraní platební brány může každý obchodník ihned vidět seznam posledních nedokončených plateb. V tomto seznamu lze kliknutím vygenerovat „Platební předpis“ a odeslat zákazníkovi nové platební údaje mailem.
Tato metoda je velmi účinná, protože poskytne obchodníkovi možnost zaslat emailem platební předpis se svým komentářem, s dodatečnými informacemi, případně i s dodatečnou slevou. Platební předpisy ze seznamu nedokončených plateb snadno řeší i chyby na straně zákazníků, kteří zvolili platební metodu, kterou nejsou schopni v dané chvíli dokončit (zapomenutá platební karta) ale mohou ihned pokračovat například v rychlé platbě převodem.