Platby kartami - připomínač plateb
Volitelná služba - Připomínač plateb kartami
Kartami dnes platí téměř všichni uživatelé internetu za nejrůznější služby a zboží. Platebními kartami jsme zvyklí platit už i na eshopech a počet takových plateb stále strmě roste. Velkou měrou se na tom podílejí platební metody Apple Pay, Google Pay a Masterpass, které jsou ve své podstatě také platby kartami, pouze ve zjednodušené podobě za pomocí mobilu nebo třeba chytrých hodinek. Nejrozšířenějšími platebními kartami v Evropě jsou karty Mastercard a VISA. Tyto karty vydávají všechny banky, působící v ČR.
Jak fungují platby kartami?
Obchodníci, kteří zavedli platby kartami s platební bránou Pays, vnímají růst tržeb velmi intenzivně. Nejde pouze o samotnou možnost pro zákazníky platit kartou, ale i skutečnost, že Pays aplikuje své chytré služby na všechny platby, které koncoví zákazníci provádějí.
Platby kartami fungují z pohledu platícího zákazníka poměrně jednoduše a jsou obvykle levnější než platby na dobírku nebo jiné platební metody. Je to dáno tím, že se jedná o platbu předem, která je pro obchodníka bezpečnější a je také zcela jasné, že myslí zákazník objednávku vážně. Zákazník při platbě obvykle zadá do platebního formuláře číslo karty, datum expirace karty (měsíc a rok) a CVC kód z druhé strany karty. V mnoha případech zadává zákazník ještě 3D secure kód, který obdrží na svůj mobilní telefon.
Úspěšnost plateb kartami na eshopu je klíčová
Každá platební metoda má na eshopu svou úspěšnost, což dobře ví každý obchodník. Úspěšností se myslí poměr úspěšně dokončených plateb a plateb zahájených. Ideální poměr je samozřejmě 1.0, tedy 100% úspěšných plateb, ale tohoto čísla reálně dosáhnout nelze. Platby kartami jsou každopádně díky své jednoduchosti těmi nejúspěšnějšími, ale i přesto se někdy stane, že zákazník platbu nedokončí. Kvalitu platební brány je tedy nutné posuzovat výhradně podle toho, jaká je průměrná úspěšnost plateb. Pokud má obchodník na svém e-shopu mnoho objednávek, které nakonec nebyly zaplaceny, je třeba se zamyslet nad změnou platební brány.
Platební brána Pays aplikuje chytré služby, které úspěšnost plateb kartami výrazně zvyšují. K těm nejdůležitějším patří „Připomínač plateb“.
Jak a kdy se aktivuje služba Připomínač plateb kartou?
V okamžiku zahájení platby na eshopu se zaznamená čas zahájení transakce v platební bráně Pays. V případě, že je platba kartou úspěšně dokončena do dvaceti minut, je vše v pořádku. Pokud nedopadne první platba dobře, aktivuje se služba Druhý pokus o platbu.
V některých případech však nelze druhý pokus o platbu realizovat. Zákazník například nemá u sebe telefon, na který byl zaslán 3D secure kód nebo se jen rozhodl platit jinou kartou, kterou nemá u sebe. V těchto i jiných případech není platba kartou dokončena a za normálních okolností by byla transakce uzavřena a objednávka v eshopu definitivně stornována.
Platební brána Pays, ale řeší i tuto situaci, protože po určité době, kterou lze nastavit na každém účtu dle požadavků uživatele, zašle automaticky zákazníkovi připomínku platby kartou na jeho email. Zákazník buď provede (jen o něco později) platbu stejnou kartou úspěšně nebo zaplatí jinou kartou a nebo zvolí jinou platební metodu, kterou je schopen v daném okamžiku zrealizovat. Výsledkem je pak velmi často úspěšně dokončená platební transakce, což je pro obchodníka nejdůležitější.
Zachráněné platby kartami
V Pays říkáme takovým transakcím „zachráněné platby“ a v systému platební brány vidíme, že je jich každý den opravdu hodně. Víme, že pro obchodníka, který se věnuje svému e-shopu s maximálním úsilím, což je samo o sobě velmi náročné, jsou klíčové spolehlivé a funkční platby. Proto děláme v Pays maximum, abychom dosahovali nejvyšší úspěšnosti plateb ze všech platebních bran v ČR.