Jak přijímat platby online: 3 tipy pro podnikání bez eshopu
Když se zmíní platby online a platební brány, mnohé napadne, že takové řešení hlavně souvisí s eshopem. Pokud se však podíváme zblízka na dnešní podobu internetu, je jasné, že platby online zdaleka dávno nejsou spojovány jen s eshopy. Mnoho lidí totiž úspěšně provozuje na internetu svůj byznys, aniž by takový eshop vlastnili.
Na internetu existuje několik užitečných tipů, jak vybrat platební bránu a přijímat platby online. Zohledňují však tyto články skutečnou povahu vašeho byznysu? Pro mnohé platební brána znamená způsob napojení na nějakou existující platformu, která pomáhá s možností platby online. Věděli jste však, že platební bránu můžete používat, aniž byste vlastnili eshop? A že k tomu, abyste mohli vybírat od svých zákazníků peníze, vám postačí i jednoduchý odkaz?
Možná i vy sami sebe řadíte mezi poskytovatele určitých produktů nebo služeb a přitom byste si rozhodně nedali označení “eshop”. A právě pro vás je určen tento článek s tipy, jak začít přijímat platby online, aniž byste vlastnili online obchod:
1. Platební předpis
Chcete poslat klientovi email a potřebujete, aby provedl okamžitou online platbu? Pracujete i se zahraničními klienty a potřebujete si jednoduše nechat zaplatit nejen ve vlastní, ale i jiné měně, například EUR nebo USD? A nebo chcete, aby Vám klient zaplatil okamžitě zálohu, aniž by se musel přihlašovat do svého internetového bankovnictví? Pak i pro Vás jsme vymysleli platební předpis pomocí emailu.
Platební předpis je možnost platby online, která umožňuje, aby vám mohl váš zákazník zaplatit během pár sekund, a to i ze zahraničního účtu, aniž by kterákoliv strana musela platit za zahraniční převod bance.
Předpis si můžete nastavit v jaké měně potřebujete včetně veškerých položek, které potřebujete pro správnou identifikaci ve svém účetnictví. Stačí vyplnit potřebné údaje a klientovi se odešle email s odkazem, skrze který Vám pak zaplatí požadovanou částku:
Příklad použití online platby formou platebního předpisu
Petr pracuje je online lektor pro tuzemskou i zahraniční klientelu, kterého lze vyhledat v populární databázi učitelů. Nedávno začal doučovat klientku ze zahraničí a úhrada za služby bankovním převodem je nemyslitelná, protože je zde poplatek za převod z cizí měny. Zahraniční převody často navíc trvají několik dní a nejsou moc levné. Petr si proto zřídil Pays, aby mohl svým klientům posílat platební předpis a posílá tak svým klientům email s odkazem, prostřednictvím kterého mohou zaplatit jednoduše kartou online kdykoliv a kdekoliv.
2. Platební odkaz
Pokud nabízíte jen několik produktů nebo služeb, bohatě si vystačíte i s jednoduchým platebním odkazem. Nemusíte se tak vůbec trápit vytvářením eshopu. Platební odkaz vám ušetří hodiny času ať už při tvorbě eshopu, a nebo při hledání vhodného komerčního řešení. Je vhodný pro všechny, kdo se ohlíží po možnosti zcela jednoduché, ale zároveň rychlé online platby.
Platební odkaz je vhodný i pro netechnicky zdatné uživatele, kteří chtějí mít možnost, aby jim klienti mohli snadno a rychle zaplatit online. Na platební bránu jsou jednoduše zákazníci přesměrování z odkazu umístěného na stránce, který si snadno vytvoříte ve svém administračním rozhraní Pays.
Jediné co musíte udělat, je vložit odkaz na stránku a každý zákazník, který na ní klikne, bude moci provést okamžitou úhradu. Odkaz si snadno vytvoříte v našem rozhraní a navíc si můžete nastavit všechny náležitosti, viz obrázek formuláře níže. U platebního odkazu lze také nastavit cílovou stránku po dokončené transakci. Zákazníka tak můžete například nasměrovat na stažení nějakého souboru, a nebo registraci údajů pro zaslání podkladů, přihlášení na kurz atp...
Příklad použití online platby formou platebního odkazu
- Žaneta je právnička a svým klientům nabízí možnost předplacení balíčků služeb online prostřednictvím platebního odkazu.
- Pavel je organizátor sportovních aktivit a na svých stránkách a díky vloženým odkazům umožňuje účastníkům závodu platbu startovného na různé typy běhu. Pomocí cílového odkazu ve formuláři pak účastníci poskytují detaily potřebné pro startovní číslo.
- Jan je fitness trenér a na své stránce prostřednictvím odkazů umožňuje nejen platbu za tréninky, ale i možnost koupě nového ebooku s jídelníčkem.
- Petra je kosmetička a pomocí platebních odkazů umožňuje klientům úhradu konkrétních služeb v péči o pleť. Zároveň se zákazníci mohou pomocí odkazu přihlásit na její nový kurz, jak se starat o pleť.
- Radek je majitelem plastické chirurgie a klientům nabízí možnost platby za vybrané procedury.
3. E-produkty
E-produkt je definice pro nehmotný produkt, který můžete snadno nabízet prostřednictvím svého webu a platební brány Pays, aniž byste museli mít vlastní eshop. Pomocí E-produktu od Pays můžete nastavit:
- možnost přístupu k vybranému obsahu
- možnost stažení videa nebo hudby
- možnost získání voucheru nabo jiného poukazu
Nejčastější způsoby použití e-produktu u Pays
Online prodej e-booku, voucherů nebo vstupenek na (online) akce. Pomocí e-produktu od Pays můžete nastavit možnost přístupu k obsahu, a nebo nebo přímo jeho stažení, například voucheru, e-booku či vstupenky za stanovenou částku.
Nejjednodušší nastavení takového přístupu je pomocí jedinečných kódů, které si můžete nechat u nás vygenerovat. Tyto jedinečné kódy pak zajišťují přístup k danému obsahu a slouží zároveň jako ochrana před zneužitím. Tyto unikátní kódy si samozřejmě můžete vygenerovat i vy sami a poté je poslat k nám ke spárování. Kódy pak umožní otevřít stránku nebo vybraný soubor, popř. aplikovat slevu. Je tedy důležité mít e-produkt správně nastavený.
Online prodej na webináře, kurzy, přednášky, konference atp. Pokud pořádáte webináře, prodáváte kurzy, přednášky, a nebo i vstupenky na akce a konference, pak i pro vás je e-produkt zajímavým řešením. Pomocí e-produktu si totiž lze nastavit jak dlouho například chcete poskytnout přístup pro vybraný kurz nebo přednášku online.
Příklad použití e-produktu v praxi
Zákazník, který projeví zájem o představení, kurz, přednášku nebo jiný obsah, klikne na stránce na tlačítko pro zakoupení daného produktu, provede platbu a obratem dostane číselný kód, který vloží do formuláře na webové stránce pořadatele. Díky tomuto číselnému kódu získá přístup k placenému obsahu. Kódy jsou unikátní, lze je nastavit tak, aby měly omezeny počet použití a lze u nich nastavit délku platnosti. Nedochází tak ke zneužití. Jak vypadá využítí e-produktu v praxi se můžete podívat na stránce pro prodej dárkových poukazů vstupenek na smsticket.
4. Další tipy na nástroje pro prodej a platby online přes platební bránu Pays
Níže najdete tipy na cenově dostupná a přitom kvalitní řešení od nás i od našich partnerů, která vám též mohou pomoci s online prodejem služeb nebo produktů:
Online rezervace termínu včetně platby předem
Pokud byste chtěli svým klientům nabídnout možnost rezervace služeb v konkrétním termínu včetně úhrady předem, můžete využít jednoduchý rezervační formulář od našeho partnera Reservanto, který snadno vložíte na svou webovou stránku.
Pro ty, co nabízí pokoje, a nebo apartmány k pronájmu s možností platby předem doporučujeme levné, ale velice spolehlivé a kvalitní řešení od našeho partnera Trevlix. Klienti si tak mohou u vás nejen zarezervovat termín, ale i snadno rovnou zaplatit.
Online prodej vstupenek na akce, přednášky a webináře
V případě, že pořádáte akce, přednášky, a nebo webináře, smsticket je skvělým a bezplatným řešením, kde můžete začít prodávat vstupenky na vaši akci, platíte pouze malou provizi. Pro komplexnější řešení můžete pak použít našeho partnera Streamio.
Online prodej voucherů i jednotlivých produktů a služeb
Pokud nabízíte jednoduchý zajímavý produkt / službu a nespokojíte se s platebním odkazem, Pays nabízí svým zákazníkům jednoduchou a bezplatnou eshopovou platformu zakaznik.cz. Jak tato platforma funguje v praxi, se můžete podívat přímo stránce pro prodej dárkových poukazů vstupenek na smsticket. Zakoupený voucher pak umožní uplatnit slevu přímo na webu smsticketu.
Online prodej pro technické analfabety
Chcete mít po ruce něco naprosto jednoduchého, kde budete mít všechno od prodeje, přes administraci a distribuci na jednom místě? Pak můžete vyzkoušet oblíbený prodejní nástroj FAPI. Je však potřeba počítat s měsíčním poplatkem dle počtu objednávek.
Závěr k jak přijímat platby online
I když je v dnešní době velmi snadné vytvořit web, a nebo eshop, je pořád potřeba počítat s tím, že to bude něco stát a nemusí to nutně být finance, ale i čas, který do toho vkládáme. To platí i pro různá online komerční řešení, které musíme mnohdy testovat a implementovat, abychom mohli přijímat platby online.
Ať už máte zavedený online byznys, a nebo teprve o něm přemýšlíte, je důležité znát své možnosti a jak sami vidíte, existují mnohá řešení, která se snadno obejdou bez eshopu a nebo složitého webu. Pokud si přesto stále nejste úplně jistí, které řešení by bylo pro Vás nejlepší, napište. Rádi to s Vámi probereme.